Om webbplatsen

Webbplatsen är uppbyggd för att vara tillgänglig och användbar för så många som möjligt. För att få bästa möjliga upplevelse bör du använda en senare version av en modern webbläsare, till exempel nyare versioner av Google Chrome, Internet Explorer, Firefox och Safari. Webbplatsen fungerar även med äldre webbläsare.

Hitta på webbplatsen

På LO Ungs webbplats ska du lätt kunna hitta den information du söker efter. Målsättningen är att webbplatsen ska vara användarvänlig och lättnavigerad. Det finns olika sätt att nå den information som intresserar dig. Här beskriver vi kort de viktigaste.

Ämnesingångarna
Här kan du navigera dig fram till den information som intresserar dig genom att välja bland alternativen i menyn.

Skriv in ett eller flera ord i sökfältet uppe till höger på sidan och tryck sedan på sök-ikonen alternativt enter-tagenten.

PDF-filer

För att kunna öppna de dokument som är sparade i PDF-format, behövs programmet Acrobat Reader. Du kan ladda hem Acrobat Reader här.

Tillgänglighet

Du kan ändra textstorleken på webbplatsen genom ändra inställningarna i din webbläsare. I de flesta moderna webbläsare gör du det genom att hålla ner Ctrl-tangenten och snurra hjulet på din datormus.

Du kan också använda dig av kortkommandon om du vill:
- Tryck ned Crtl-tangenten och plus-tangenten (+) på tangentbordet för att zooma in.
- Tryck ned Ctrl-tangenten och minus-tangenten (-) på tangentbordet för att zooma ut.

Kontakta oss

Har du synpunkter eller frågor, eller hittar du inte hittar den information du söker på webbplatsen kan du kontakta oss.

Webbplatsen är uppbyggd i publiceringsverktyget Wordpress.